reklama

6 dôvodov prečo ešte neviete poriadne po anglicky

Rozhodla som sa "zhrnúť" - "sum up" zoznam "chabých výhovoriek" - "lame excuses", ktoré často používame, keď si chceme zdôvodniť prečo napríklad stále niečo, v tomto prípade angličtinu, nevieme.

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

1. "Ja na to nemám" - "I don't have what it takes"

Zapamätajte si jedno, talent neznamená nič. Aj keď sa nám ťažko učí, dokážeme to, "ak sa budeme snažiť" - "if we make the effort".

2. "Nemám na to čas" - "I haven't got the time for it"

Wow! Aká orignálna výhovorka! "Dovoľte mi najprv zagúľať očami" - "Let me roll my eyes first", ak máte dojem, že by učenie malo trvať hodiny, mýlite sa. Práve naopak! Vyhraďte si na to 5 minút ráno a 5 minút poobede, naučte sa iba jednu či dve frázy a poobede si ich zopakujte. Robte to takto každý deň a víkend si vyhraďte na krátke opakovanie. "Zdá sa vám to nemožné?" - "Does this seem impossible to you?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. "Moja učiteľka angličtiny na strednej bola mizerná" - "My high school english teacher sucked"

Naozaj chcete aj v dospelosti stále "viniť tú chuderu učiteľku" - "blame the poor teacher", ktorá bola možno iba rýchlo preškolená ruštinárka?!

4. "Pôjdem na Maltu, tam ma to naučia" - "I'll go to Malta, they will teach me there"

Pravda, no iba čiastočne. Takéto intenzívne krátkodobé kurzy vám pomôžu, ak sa po nich chystáte "skočiť rovnými nohami" - "hit the ground running" v prostredí, kde sa komunikuje iba po anglicky. Inak, to čo ste sa rýchlo naučili, aj rovnako rýchlo zabudnete.

5. "Ja im nerozumiem" - "I can't get what they say"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúšali ste zlepšovať svoju úroveň pozeraním anglických programov? Super! Som na vás hrdá, ale nevzdávajte sa, keď nerozumiete. Zapnite si anglické titulky, tie slovenské sú vám na nič. Pustite si tú časť, ktorá sa vám zachytáva ťažšie niekoľkokrát a hlasnejšie a pôjde to. "Tiež to tak robím" - "I do it that way too".

6. "Môj učiteľ stale iba rozpráva o svojich zážitkoch" - "My teacher just keeps talking about his experiences"

"Aj z toho môžte niečo vyťažiť" - "You can get something out of it too". Prerušte ho ak použije výraz, ktorý vás zaujme nechajte si ho vysvetliť. Možno sa zbadá a začne sa konečne venovať tomu, na čo ste tam. A ak nie, aj jedna nová fráza za lekciu "je lepšia ako nič" - "is better than nothing".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verím, že "nájdete tú strednú cestu" - "you will find the middle ground", ktorá vám pomôže "posunúť sa ďalej" - "get ahead".

Popis k obrázku: Mrzí ma to, ale vaša chabá výhovorka, ako sa vyhnúť reálnej práci,

v skutočnosti nezafungovala.

Katarína Kasalová

Katarína Kasalová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Raz váš všetkých naučím po anglicky! Preto v mojich blogoch nájdete aktuálne témy a anglické slovíčka a gramatiku. Napíšte mi ak by ste chceli, aby som sa venovala nejakej konkrétnej téme. Ďakujem a užívajte! :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu