reklama

Use it or lose it - používaj, alebo zabudni

Ľudia sa ma stále pýtajú ako sa majú učiť. Neexistuje univerzálny recept, ktorý by platil na všetkých. Existuje ale jeden spôsob, ktorý som popísala už dávnejšie tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Knihy, ktoré som v poslednej dobe čítala o učení, potvrdzujú moju teóriu, takže hor sa do toho! Dajte tomu aspoň týždeň a uvidíte.

Ak vás post-ity vyslovene otravujú, mám pre vás iný návrh. Skúste si vaše slovíčka dňa zapísať do telefónu ako pripomienky, a nastaviť si, aby vám telefón tie slová pripomínal viackrát denne. Existujú na to aj všelijaké služby a aplikácie, budem sa im v ďalších blogoch venovať.

Na záver si myslím, že je lepšie keď vás pripomienka “buzeruje” päťkrát denne a konečne sa vďaka nej naučiť, ako si zase nedokázať spomenúť. A bonus, počas spánku, ktorý môže mať pokojne iba hodinu či hodinu a pol si mozog upevňuje to, čo sa predtým naučil!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

slovíčka:

Ľudia sa ma stále pýtajú ... - People keep asking me …

platil na všetkých - worked for everybody

Dajte tomu aspoň týždeň a uvidíte. - Give it at least a week, and you'll see.

otravujú - annoy

buzeruje - pushes your buttons

upevňuje - consolidates

Obrázok blogu

Popis obrázku:

Ako sa učíme

10% z toho, čo čítame

20% z toho, čo počujeme

30% z toho, čo vidíme

50% z toho, čo vidíme a počujeme

70% z toho, o čom sa bavíme s ostatnými

80% z toho, čo zažijeme

95% z toho, čo naučíme niekoho iného

zdroj: http://liljeborggamma.se/arkiv/301

zdroj: How We Learn - Benedict Carey

Katarína Kasalová

Katarína Kasalová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Raz váš všetkých naučím po anglicky! Preto v mojich blogoch nájdete aktuálne témy a anglické slovíčka a gramatiku. Napíšte mi ak by ste chceli, aby som sa venovala nejakej konkrétnej téme. Ďakujem a užívajte! :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu