reklama

Milí rodičia, všetko najlepšie k mojim narodeninám!

Moje okolie vie, že som mierne nekonvenčná. Prejavuje sa to aj tak, že posledné roky na mojej narodeninovej oslave nikto nebol. Žiadna ani nebola.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Prečo? Nemá to pre mňa zmysel, skôr je to pre mňa príležitosť poďakovať tým, ktorí prispeli k tomu, že som tu - rodičom.

V detstve je to iné - pod tlakom spoločnosti jednoducho detská oslava s tortou musí byť, to chápem a nenamietam. No v dospelosti? Neodsudzujem vás za to, len mám iný názor. Oslavujem inak, a to takmer každý deň, hlavne keď klient v angličtine konečne správne použije členy alebo predprítomný čas!

Ja som len chcel jesť, ale ty si mi podpálil jedlo.
Ja som len chcel jesť, ale ty si mi podpálil jedlo.  

Bola som zvedavá, ako tieto oslavy vlastne začali:

V knihe Genesis je o nich prvá zmienka keď ich oslavoval egyptský faraón, ktorému Jozef slúžil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnoho civilizácií, ktoré vyznávali viacero bohov zaznamenávalo narodenie v súvislosti s astrológiou, lebo verili, že tak vedia predpovedať osud. No oslavy sa organizovali iba tým, čo si to mohli dovoliť

V židovstve sa narodeniny nespomínajú. Dôležité sú iba pri dovŕšení 13. roku života, lebo podľa ich zvykov vtedy dieťa prechádza prerodom na dospelého - bar mitzvah.

Raní kresťania považovali astrológiu za zábavku pohanov a oslavy narodenín človeka vnímali ako oslavu jeho ega. To pre nich znamenalo sebectvo, ktoré zabúda na skromnosť. Verili, že Boh si nepraje, aby preto nasledovali sebastredných Egypťanov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Číne narodeniny oslavujú tisícky rokov preto, lebosauž toľko dožili a dúfajú, že si ešte požijú.

Podľa toho, čo som zistila, by tí, ktorí sa smejú vám, ak veríte na horoskopy vlastne narodeniny oslavovať nemali! - nabudúce to vytiahnite na kolegu, ktorý sa vám bude smiať, že si ho čítate.

Všetko najlepšie! A keď chcete popriať mne, kliknite mi na karmu a dačo sa naučte - pomáha to proti demencii. Ďakujem.


zdroj: http://www.historynet.com/when-did-people-start-celebrating-birthdays.htm

mierne nekonvenčná - slightly unconventional

Žiadna ani nebola. - There hasn't even been any.

Nemá to pre mňa zmysel - It doesn't make sense to me.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

prispeli - contributed

Neodsudzujem vás za to, len mám iný názor. - I don't judge you for that, I just see it differently.

predpovedať osud - predict destiny

oslavy sa organizovali - celebrations were held

čo si to mohli dovoliť - who could afford that

považovali - considered

skromnosť - modesty

sebastredných - self-centered

sa už toľko dožili - they have lived so long

pomáha to proti demencii - it helps against dementia

 

Katarína Kasalová

Katarína Kasalová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Raz váš všetkých naučím po anglicky! Preto v mojich blogoch nájdete aktuálne témy a anglické slovíčka a gramatiku. Napíšte mi ak by ste chceli, aby som sa venovala nejakej konkrétnej téme. Ďakujem a užívajte! :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu