reklama

Prečo (pravdepodobne) neodídem z Facebook-u

Dnes ráno som pristúpila k drastickému kroku: vymazala som si Facebook-ovú aplikáciu z telefónu. Dôvod?​

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
(zdroj: https://www.instagram.com/katkak/)

Skúšam, či som dosť silná na to, aby som tam chodila iba pár krát za deň zistiť (find out), čo majú nové moji kamaráti. Sledujem ich len zopár a to preto, lebo sa so mnou a s ostatnými delia o kvalitné žarty. Alebo sa mi páčia fotky, ktoré tvoria. Alebo chcem podporiť ich snahu (effort) zmeniť sa a tým zmeniť aj okolitý svet. 

Momentálne je Facebook pre mnohých veľký nepriateľ. Nejdem zachádzať do témy Cambridge Analytica, ak sa bojíte, či bol váš profil zneužitý, možete si to overiť tu. 

“How people treat other people is a direct reflection of how they feel about themselves.” ~ Paulo Coelho

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

“To, ako sa k vám správajú ľudia je priamy odraz toho, aký majú postoj sami voči sebe.” - Paulo Coelho

Pre mňa je Facebook akýsi lakmusový papierik toho, či je niekto vyrovnaný a prajný človek. Taký človek nereaguje nenávistne, nedomýšľa si hovadiny, berie info o osobnom živote kamošov ako fakt, nevytvára si konštrukty (conspire), ktoré nehovoria nič o človeku, na ktorého reaguje, ale hovoria všetko o ňom. Ak by som bola psychologička a chcela by som si zohnať nových klientov, Facebook by bol ten ideálny nástroj. Stačilo by mi sledovať reakcie. Je to totiž dokonalý prostriedok na preverenie (screening) psychického zdravia človeka. Zdravý človek nepotrebuje od všetkých uznanie (recognition), zdravý človek chce ľudí potešiť a nie ich zhodiť (put down) a odradiť (discourage), zdravý človek nechce rozširovať medzi ľuďmi paranoje, zdravý človek sa nesmeje na nešťastí iného. Zdravý človek ľúbi seba dostatočne na to, aby rešpektoval a mal rád aj iných okolo seba. Jedine taký prístup človeku neubližuje. Mne osobne je ľúto ľudí, čo mi povedia, že si mám dávať pozor na to, čo o sebe píšem, lebo “čo na to povedia ostatní” - kravina 3000, vážení! Hovorievala mi to kedysi aj mama v súvislosti s tým, aké mám v škole známky ja a aké spolužiaci. A stále to platí – aj mimo žiackej knižky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zažili ste situáciu, že si vás personálne oddelenie “prekleplo” cez váš Facebook-ový profil? Nezdá sa vám to absurdné? Mne hej, a mrzí ma, ak tomu musíte čeliť (face). Ak som niekedy nedostala zákazku kvôli tomu, čím prispievam (contribute), myslím, že to je skôr výhra ako strata (loss). Čo myslíte?

Mnohé moje príspevky sú verejné. Z niektorých sa časom stávajú neverejné, ak sa v nich vyjadria kamaráti a podelia sa so mnou o niečo osobné. Robím to pre nich, nech nemusia čeliť “odveci” (off) reakciám okolia. Rešpektujem ich právo na súkromie. Moje súkromie je dobré tak, ako je. Moji najbližší ma poznajú a ľúbia, takže si hlúposti nedomýšľajú. A ostatným prajem, aby prišli na to, že sa neoplatí zbytočne konšpirovať. Rada pôjdem napríklad na film, ktorého scenár taký človek napíše, lebo viem, že aspoň nejako reálne využil svoj potenciál. Alebo rada podporím akúkoľvek inú aktivitu, čo smeruje k dobru. Ak začnete robiť to, čo ste vždy chceli robiť, oslobodíte (emancipate) sa aj od potreby mať váš život "odklepnutý" okolím. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Workers of the world unite; you have nothing to lose but your chains." - Karl Marx

"Makači tohto sveta sa spájajú, môžu stratiť jedine okovy." - Karl Marx. 

Na záver: Ako riešiť nenávistného človeka? Nijako. Ale ak vás otravuje mať ho vo svojich kruhoch (circles), najlepšie je naučiť sa ho ignorovať. Alebo je tu ešte vždy možnosť vymazať či zablokovať. Verte si, buďte k sebe dobrí, nemotajte sa v zbytočných pseudoteóriách, a robte, čo vás baví! Možno k tomu nájdete inšpiráciu práve na Facebook-u. Pamätajte, ani Facebook nie je zlo, ale dá sa zle používať, a to napríklad tak, že vám čas strávený tam ujde a vy nemáte čas tvoriť svoje veci. Ja som tento blog teraz napísala preto, lebo som neskrolovala … :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu som pre vás zase pripravila slovíčka. Enjoy! ;)

Katarína Kasalová

Katarína Kasalová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Raz váš všetkých naučím po anglicky! Preto v mojich blogoch nájdete aktuálne témy a anglické slovíčka a gramatiku. Napíšte mi ak by ste chceli, aby som sa venovala nejakej konkrétnej téme. Ďakujem a užívajte! :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu